Wednesday, September 11, 2013

Tak Giler tak kawan !















Hai !!
Terlebih dahulu ingin aku nyatakan disini bahawa mungkin content entry ni ade sedikit perbezaaan dari entry yang  lama . Sebabnya demi menampilkan penulisan yang lebih tersusun dan matang , aku telah meng'edit'kan sedikit content nya . matang ke ? .
kekeke

*********

Entry ni aku nak tujukan khas buat chinggu (kawan) aku kat kolej . Diorang ni sememangnya sama-sama giler otaknya dengan aku . memperkenalkan watak-watak utama dalam drama kehidupan aku sewaktu dikolej . 

watak utama :

# mak = kaseh sarah
# nenek = fira dan fara
# full time gelak = fiqah sweet

 mak

 fira


 fara


 fiqah




Kalau korang sewa umah sebelah kitorang , kemungkinan korang akan dengar kitorang selalu memekak tengah2 malam sampai la pukul 2 ke 3 pagi .

senang je skripnya . Antara skrip yang kerap digunakan ialah :
"  HaHAhahahhaahah ... "
Ayat ni je dah cukup untuk makcik sebelah umah datang bagi ceramah pasal kitorang selalu bising. Bukan sengaja tapi sumpah tak boleh kawal . Haha




Kadang-kadang kitorang try cakap macam slang bangla, thailand , vietnam dan sebagainya .
Itu sahaja.
Kalau esok ada kelas mungkin sesi berdialog ni abis awal sikit . Bertambah-tambah giler kalau esoknya hari takde kelas , lagilah menjadi2 .

Dan setiap kali tido lambat , kitorang selalu siap ke kelas lambat . Yang anehnya skaft tudung aku selalu hilang time pagi2 . Pelik betul . Takkan la hantu curik pakai malam2 kan . Setahu aku diorang " free hair " .Dan setahu aku yang tutup aurat cuma en.bungkus jek . Semua dia tutup kecuali muka .


*********

Jadiknya bila bangun pagi jek aku terus membebel2 .



" Aduhh,.mne butang td0ng aku,.mne buku aku, skaft aku mane ? !!!"

" ADUH !! "

Time tuh semua nak hilang . menyampah betul .

Kesian jugak diorang kadang-kadang terpaksa ikut misi mencari dan menyelamat barang2 aku . Hehe . Sori . Nanti raya aku minta maaf yek .



The moral of the story : Jangan sekali-kali tido lewat dan  memekak di tengah malam kerana anda berkemungkinan gelabah pada keesokkan harinya  .

Chaw ~





0 comments: