Saturday, October 19, 2013

22 Perkara Yang Aku Belajar Dalam Hidup ,, so far





Assalamualaikum guyz ,,

Tanggal 30 haribulan 12 tahun 2013 ni akan genaplah umur aku 22 tahun .
Sekejap je dah tua kan . Biler aku bercerita kat mereka2 yang diluar sana tentang pengalaman , asam dan garam dalam hidup aku , terasa macam dah banyak je kiter belajar , Ade beberapa perkara yang selalu jugaklah bermain difikiran aku nih . Efek dah tua ke . Cehh , kayak perdana menterinya aja yah sok-sok mikirin itu ini . Hahaha . Bahasa Indon la pulak keluar ! .


maka dengan itu , aku dah rumuskan 22 perkara yang aku belajar dalam hidup ni .


1- Never trust anyone so easily !! ,,,
( even setiap kali bangun tidur , tengok je cermin , aku pun macam tak caye itu aku . Serabai bebenor oii . Lagikan nak caye orang lain . )

2- Rupanya berbeza betul makna kawan dan sahabat ,,,
makin lama berkawan , semakin aku kenal siapa sahabat )

3- Tak semua yang kite mahukan , akan kite dapat ,,, 
( jadi , belajar lah menerima seadanya. Syukur ~ )

4- Soal cinta ? ,, tidak kiralah berapa ramai diluar sana kata ya , kalau hati aku kate tidak maka tidaklah ia . ( always be . Lebih baik cinta pada yang pasti dan sentiasa  ada " Ya " untuk Dia . Allahuakbar )

5- Pahitnya rasa walaupun semadis madu katanya 
( Dah ketahuan tipu pun nak tipu lagi . Choii !! )

6- Senangnya nak sembunyikan kebenaran , susahnya nak tegakkan kebenaran 
( yearrgh !!  haa ,, nk tipu lagi la tuh )

7-Kadang2 ibu bapa tak sedar anak mereka dah besar . ( hissh biler la aku nak besar nih . )

8- Tengok kucing aku nih beranak tanpa suami pon , tak tergamak pulak dia nak gugurkan kandungan or buang anaknya. Dia cuma seekor binatang yang berotak tak berakal. Beza dengan manusia zaman sekarang    ( kadang2 aku terpikir , sapo yang nate sebenor-benornyer .)

10- even setiap masalah ade jalan penyelesaiannya , kekadang aku lari jugak .
( yela , misi dan visi hidup aku dulu , " Hidup mesti happy masalah buang tepi " . mungkin aku tak patut lari tapi berbasikal . haa )


11- kalau tak boleh jadi kawan aku sekurang-kurangnya jangan jadi musuh aku 
mintak dijauhkan lah . Amin )

12- Jangan terlalu membenci kelak mencintai , vice versa 
( sekarang baru aku pahamaknanyanya )

13- Tak kiralah berapa ramai yang ajar kite tentang hidup , kite takkan memahaminya sampailah kite sendiri                                                            yang mengalaminya ( tak gitu ? )

14- sebelumanusia tu bersangka baik , dia sentiasa bersangka buruk dulu
( lumrah ~ )

15- kalau kau tak reti menghargai maka kau tak layak pun untuk memiliki 
( serious beb ! )

16- Kite selalu harap kisah hidup kita ade hepi ending macam dalam drama tapi hakikatnya cerita itu ditulis oleh penulis skrip , kisah kita sudah ditulis oleh Allah s.w.t . 
( kadang2 aku ade berangan jugak . haha)

17-hidup ni macam seni fotografi rupanya , kadang2 kita perlukan " negative " untuk maju .
( xkan lah nak senang je kot )

18- memang lumrah hidup manusia tu tidak akan tahu nilai sesuatu sehinggalah ia kehilangannya . 
( aku tahu ayat ni sebab tengok citer naruto . ade betulnya jugak kan .)

19- Remeh temeh . Dulu kini dan selamanya takkan pernah jadi stail aku . 
( hish , leceh lah . Take it or leave it )

20-Outer beauty should match your inner beauty !!
( that would be nice . mudah-mudahan )

21- dimana ada kemahuan disitu ada highway ! 
( lebih lancar )

22- susahnya kalau terhutang budi .
( bawa ke mati jeler )

0 comments: